Tuesday 28 August 2012

Bagaimana untuk Hidup jika Anda tidak Boleh Cari Kerja


Bagaimana untuk Hidup jika Anda tidak Boleh Cari Kerja..

Jika anda baru sahaja kehilangan pekerjaan anda sekarang, baru-baru ini lulus atau cuba untuk mendapatkan dalam pasaran kerja dan mendapati ia sukar kerana keadaan ekonomi semasa maka ia boleh menjadi agak sukar. Walau bagaimanapun tidak terlalu sukar untuk bertahan bahawa proses meletihkan memohon kepada pekerjaan dan penolakan berterusan.


Langkah

  • Sertai sebuah agensi pekerjaan. Ini akan kelihatan baik kepada majikan dan jika anda sedang merancang untuk memulakan menuntut faedah kerana ia akan membuat anda kelihatan seperti anda aktif mencari pekerjaan. Ia juga merupakan perkara yang baik untuk menyertai agensi kerana ia memberi anda masa untuk berehat dan membiarkan tekanan mencari pekerjaan baru sehingga beberapa orang lain.


  • Gunakan perkhidmatan dalam talian seperti Monster.com untuk mencari. Semak setiap hari dan memohon kepada apa-apa yang kelihatan menarik. Mula dengan jenis kerja yang anda paling mahu lakukan dan yang paling teruja. Anda akan lebih benar-benar bersemangat bukannya terdesak dan memerlukan.


  • Mula menuntut faedah. Jika anda tinggal di UK ia adalah hampir satu prosedur standard untuk menandatangani mendermakan jika anda menganggur. Terdapat tidak malu dalam menuntut faedah, setiap suka untuk membantu orang ramai dan itulah apa wang pembayar cukai yang berterusan ke arah. Jika anda berada di Amerika Syarikat, anda mungkin layak untuk faedah pengangguran.


  • Memutuskan apa pekerjaan yang anda mahu lakukan. Kemudian aktif mengejar ia. Hubungi syarikat dan organisasi yang mengupah orang untuk kerja-kerja yang anda mahu lakukan. Memanggil atau email dan bertanya sama ada mereka mempunyai sebarang bukaan. Pendekatan ini sering akan menghidupkan peluang pekerjaan sebelum iklan telah dihantar keluar dan dibayar. Ia sentiasa mengesankan majikan dan ramai boleh meletakkan resume anda pada fail kerana anda begitu proaktif dan bunyi bermotivasi untuk bekerja untuk mereka. Ia berfungsi lebih cepat daripada menjawab iklan kerja, anda mungkin telah menyelamatkan mereka wang dan memotong di sebelah kanan lalu semua pertandingan jika mereka suka anda - maka mereka tidak perlu untuk menempatkan iklan.


  • Melakukan beberapa kerja sukarela. Penemuramah masa depan anda akan kagum. Bukan sahaja sukarela mungkin untuk meningkatkan CV anda dan memberi anda beberapa rujukan yang baik, tetapi ia juga satu pengalaman yang sangat memuaskan. Ia akan menghalang anda daripada berasa bosan atau kecewa kerana anda akan sudah bekerja.


  • Pastikan anda mempunyai CV yang baik. Ini adalah penting dalam mencari pekerjaan kini merupakan hari bagi setiap kerja yang anda memohon untuk kira-kira 150 yang lain akan memohon juga (jika anda memohon secara on-line). Jika anda tidak cerewet tentang apa pekerjaan baru anda akan kemudian membuat CV beberapa sesuai untuk kawasan-kawasan yang berlainan kerja, contohnya jika anda mahu bekerja di Admin mengatakan bahawa anda adalah baik pada menaip dan kemudian untuk pekerjaan dalam Jualan mengatakan bahawa anda baik pada telefon. Tetapi hanya pastikan bahawa anda menghantar CV yang betul untuk kerja yang betul supaya anda tidak membuat bodoh diri.


  • Sekarang anda sedang menganggur anda akan mempunyai banyak masa lapang di tangan anda. Ia adalah baik untuk menggunakan masa ini untuk maksimum supaya apabila majikan bertanya apa yang anda telah lakukan anda boleh memberitahu mereka sesuatu yang lebih baik daripada duduk di sekitar menonton kotak set sepanjang hari. Cuba mengambil berjalan, lebih murah daripada gimnasium dan akan memastikan anda patut. Cuba menulis buku, anda tidak tahu, anda mungkin mendapati bahawa kekuatan baru. Selain itu cuba belajar bahasa baru, kemahiran yang besar untuk mempunyai pada CV anda.


  • Luangkan masa yang memeriksa keutamaan anda dan rancangan jangka panjang. Tanya apa yang akan membuat anda bahagia, mempersoalkan matlamat anda, menetapkan matlamat baru. Debu off impian anda sentiasa berfikir tidak praktikal dan soalan apa yang ia akan mengambil masa untuk menjadikan impian mereka menjadi realiti. Kadang-kadang mereka lebih praktikal daripada yang anda fikirkan. Tanpa pekerjaan sebagai komitmen terlebih dahulu, idea-idea seperti mendapat bantuan kewangan untuk kembali ke sekolah boleh bekerja jika anda menukar gaya hidup anda untuk hidup dgn sederhana dan bekerja ke arah masa depan yang lebih baik.


  • Pertimbangkan bekerja sendiri sebagai kontraktor bebas. Kemahiran yang anda perlu daripada pekerjaan sebelumnya mungkin dipasarkan. Penyelidikan dalam talian apa yang ia akan mengambil masa untuk memasarkan kemahiran mereka dan mendapatkan pelanggan. Pertimbangkan salinan bebas menulis, ia adalah satu kemahiran yang akan membantu anda dengan menjual apa-apa lagi dari seni anda untuk praline buatan sendiri anda. Ramai orang membuat pekerjaan mereka sendiri dengan mencari perkara yang perlu dilakukan bahawa wang pendapatan dan melakukan cukup untuk membuat hidup. "Memulakan perniagaan membaiki motosikal, kemudian memutuskan bekerja sendiri bukan untuk saya" tidak kelihatan buruk pada CV - ia kelihatan proaktif.


  • Segala-galanya yang jelas anda tidak perlu dan mahu keluar dari rumah anda pada masa ini. Menjualnya di eBay. Beberapa orang mula keluar hanya membersihkan almari mereka tetapi menemui niche sebagai penjual eBay - ini memerlukan perkhidmatan yang cepat, senarai yang ditulis dengan baik dan biasanya khusus atau dua, perkara yang anda berpengetahuan tentang di mana anda memahami pasaran khusus. Hobi anda sendiri adalah satu permulaan yang baik, anda sudah berpengetahuan tentang mereka. Sesetengah penjual hanya membeli lot pukal barangan murah, memecahkan mereka sehingga untuk pakej mereka secara individu dan menjual mereka betul di mana mereka membeli mereka di eBay. Jika ini kerja-kerja untuk anda, membangunkan penyimpanan yang cekap dan sistem penghantaran untuk barang yang dipilih anda.


  • Jika anda benar-benar berjuang untuk mencari pekerjaan cuba pestering keluarga anda dan rakan-rakan yang mempunyai pekerjaan untuk mendapatkan anda satu. Walaupun ia adalah kemasukan data atau pekerjaan yang paling membosankan di dunia, jika anda boleh mendapatkan kaki anda di tangga maka satu permulaan untuk kerjaya yang baru.


  • Simpan wang sebelum anda perlu. Adakah kedai makanan anda setengah jam sebelum ditutup pasaran super dan makan dahulu. Semua hari-hari yang segar akan ditandakan turun, masih dalam tarikh hanya jauh lebih murah. Jika anda tinggal berhampiran pasaran petani melakukan membeli-belah anda di sana, kualiti semua baik pada harga yang lebih rendah. Membuat kawan baru dan mendapatkan mereka untuk membawa anda keluar untuk makan malam / minuman. Apabila tiba giliran anda untuk membalas, memasak untuk mereka di rumah - makan stik di rumah adalah lebih murah daripada burger di sebuah restoran. Menjemput kawan-kawan lebih untuk permainan dan pihak-pihak yang tidak melibatkan perbelanjaan yang besar. Bir yang sama kos kurang banyak oleh mana-mana daripada di kaca di sebuah pub. Jika anda boleh mengurangkan perbelanjaan anda, anda juga meluaskan pilihan pekerjaan anda kerana anda boleh hidup di wang saku pelajar atau pendapatan kemasukan peringkat kerjaya baru anda.


  • Memudahkan kehidupan anda. Pengangguran merupakan satu perubahan besar bagaimanapun, jadi ia boleh menjadi masa terbaik untuk menilai semula segala-galanya dalam hidup anda ke titik ini dan membuat perubahan lain yang lebih baik. Jika anda tidak suka iklim iklim atau sosial di mana anda tinggal, anda boleh menjual kebanyakan harta benda anda dan berpindah ke mana anda paling mahu hidup. Fokus semua kerja anda mencari di kawasan yang baru. Jika terdapat lain-lain perubahan besar anda mahu membuat dalam kehidupan, kini adalah masa untuk melihat mereka dengan cara yang praktikal kerana buat ringkas ini, anda tidak mempunyai komitmen lain dan boleh memberi hala tuju baru usaha terbaik anda. Jika yang tidak bekerja di luar, ia hanya percubaan gagal - tinggi perolehan rendah membayar pekerjaan hanya pengganti sementara. Terus mencuba sehingga anda membina hidup baru yang lebih baik daripada satu lama anda.



Tips

Jangan hanya bergantung kepada agensi pekerjaan untuk mendapatkan pekerjaan anda, cuba menyertai satu di internet supaya anda boleh memohon dalam talian atau pergi kedai bulat menyerahkan CV anda terus kepada mereka.

No comments:

Post a Comment